Monday, October 17, 2005

Sembang petang

Hari ni balik awal sebab ada appoiment nak jumpa Dr Che Hassan di UKM untuk dapatkan tandatangan dia sebagai referees. Tepat jam 4.30 aku dah sampai bilik dia, dia pun dah tunggu. Hajat dihati lepas tu nak ke library cari bahan untuk buat proposal, sementara tunggu Zahir keluar sekolah. Tapi bila dah jumpa Dr C. Hassan ni, sembang tak sedar sampai pukul 5.30 petang. Itu pun sebab Zahir dah call. Macam-macam topik keluar.Yang best semasa kami berborak, Dr Ahmad Kamal Dekan Fakulti Mech Eng masuk. Bila dia nampak aku dia tenung lama. Lepas tu dia kata ’kat mana kita jumpa?’. Aku pun rasa-rasa macam kenal. Memang selama aku kat UKM ni pun tak pernah aku jumpa dia, tenguk gambar ada la. Lepas tu dia tanya umur aku berapa. lepas tu dia kata `ini mesti dulu UTM'. Memang sah 21 tahun yang lepas memang kami sama-sama di UTM, tapi dia ambik petroleum. Dulu memang dia ni best student. Sekarang dah jadi dekan. Lepas tu rancak lagila kami berborak....library pun entah ke mana. Walaubagaimanapun proposal Phd ke KUITO perlu aku siapkan malam ni jugak, sebab esok nak kena submit.

1 comment:

Anonymous said...

Tambah ler sorang lagi referee... :)