Tuesday, October 18, 2005

Mintak Tolong

Awal pagi jam 8.30, member lama datang ke pejabat. Dia ni wartawan utusan, orang lama. Aku kenal dia ni pun masa aku kat JTR dulu, mulanya urusan resmi, lepas tu jadi kawan baik. Dia ni banyk tolong aku buat promosi free dulu. Kebetulan pulak dia duduk kat Kajang, tapi dah hampir 2 tahun aku tak jumpa dia. Sebenarnya malam tadi 3 kali dia call aku, kebetulan pulak aku balik lewat. Ada meeting lepas terawih dan tak bawak handset. Bila aku call balik 11.30 malam tadi dia kata nak jumpa aku jugak. Tapi bila tenguk dah hampir tengah malam aku suruh je datang ke pejabat. Itu yang pagi-pagi lagi dah sampai kat office. Seperti yang aku jangka, memang sah dia nak mintak tolong. Anak dia buat hal, dah dekat 2 minggu tak datang kelas. Sebenarnya anak dia ni yang aku tolong masukkan ke ILP dulu. Ambik wireman, sekarang dah semester akhir. Ada masalah masa OJT, jadi tak boleh nak ambil exam. Budak tu hilang semangat langsung tak datang kelas, yang risau ayah dia. Aku terus call Lida kat ILP, mintak dia tenguk dan dia mintak member ni datang ILP esok untuk selesaikan...

Meeting JTPAL petang ni mula pukul 5 petang di IOI untuk pembentangan dari bahagian Perancangan mengenai cadangan sistem penilaian baru. Tenguk respon dari EPU dan egensi lain, nampak gaya sistem tersebut perlu di teliti semula sebelum dilaksanakan sepenuhnya. Habis meeting terus berbuka di sini. Semua tempat duduk penuh. Agaknya kalau walk-in memang tak dapat la. Ini la Malaysia, walaupun menteri dah sebut hotel kenakan bayaran terlalu tinggi untuk berbuka, tapi hotel tetap penuh masa berbuka.

No comments: