Friday, August 28, 2009

Roti Jala

“Ayah nak berbuka kat surau, sapa nak ikut”
“Mama nak ikut, hari ni Kak Ju masak, mesti sedap”
“Angah pun nak ikut jugak, tadi Fatin bagitau kalau tak datang lain kali dia pun tak mau datang”
“Adik pun nak ikut jugak”
“Abang tak mau, abang nak buka kat rumah”
“Abang nak duduk dengan sapa kat rumah”
“Tak pa abang buka sorang-sorang”
“Apasal abang tak mau berbuka kat surau”
“Abang nak makan roti jala, kat surau tak ada roti jala”

Entah apa kena, tak jemu-jemu abang makan roti jala tiap hari

7 comments:

Izariza said...

terima kasih En. Kamato! Saya dah dapat ilham nak masak apa petang ni hahahah roti jala!!! :)

KAMATO said...

Izarira, buat banyak sikit, boleh hantar kat opis.... he he

silversarina said...

Tadi berangan nak buat roti jala tapi cancel sebab nak buat benda lain, esok-esoklah buat... memang sedap roti jalan ni .

Sri Diah said...

Alamak, saya pun dah lama tidak buat roti jala - saya suka leser kuali tu dengan minyak sapi. Sedap lemak rasanya...

Puterii said...

Ada resepi roti jala...masuk dlm blog ni.... Sedapnya!

zino said...

roti jala memang sedap zino pun suka hehe

KAMATO said...

silversarina, setengah tempat ada yang cecah kuah durian

sri diah, boleh la lain kali cuba sapu minyak sapi, tq

puteri, nak resepi, tak jadi hal...

zino, memang sedap.....