Wednesday, July 08, 2009

Dialog Buah

“Assalamualaikum”,
“Walaikumsalam, sapa ni”
“Ijoy la, abang jadi ke nak ambik durian tu”
“Apa pulak tak jadinya, abang dah bagai tau ayah kau semalam”
“Tau la…abang nak berapa banyak”
“Kau agak-agak la boleh makan 300 orang”
“Banyak tu bang, buah mahal la hujung minggu, dah la buah dah nak habis”
“Mahal macamana pun kau jangan la ambik untung banyak, kira harga adik beradik da la…”
“Abang boleh tak bagi deposit dulu dalam 300 ringgit, Ijoy nak rolling jugak”
“Alamak, bukannya 300, bayar penuh pun boleh, bila kau nak”
“Jumaat boleh bang, bagi kat ayah saya”
“Jumaat tak tentu, tapi kalau Sabtu boleh la”
“Okay la, okay la….. rambutan abang nak jugak kan”
“Ha, mestila, kau ambik belakang rumah kau tu”
“Belakang rumah mana ada lagi bang, kena beli tempat lain jugak”
“Tak kesah la mana kau nak cari, janji dapat”
“Ya la….Ijoy cuba la cari”
“Ijoy, abang dah tak cari tempat lain, kalau tak dapat buah tu mati aku”
“Abang jangan risau la, nak hantar buah tu bila”
“Pagi Ahad la, tapi kalau nak hantar malam Ahad tu pun boleh, petang Sabtu abang ada situ dah”
“Ijoy hantar buah je, tak tunggu kan”
“Ye la..tapi kau kena tinggal la pisau”
“Okay la bang, jumpa lagi nanti, Asalamualikum”
“Walaikumsalam, kirim salam Hj Md Nor”
“Insyaallah, bye”


nota, sebenarnya aku pun tak harap sangat Ijoy ni boleh dapatkan buah-buah tu, kalau ada kira rezeki la

7 comments:

ruz said...

nak kenduri ker..?

zino said...

ada pesta ke? hehe

silversarina said...

Banyak tu, harap sampai le buah2 tu..

asuHara sU said...

wah tak jemput kita punnnnnn

pB said...

ada reseki , ada lahhhhh

KAMATO said...

ruz, ada sikit aktiviti tempat kerja

zino, hari keluarga tempat kerja

silver, mudahmudahan sampai la...

asuhara, kalau nak makan buah bagi tau, kita suruh pakcik tu cari lain kali

KAMATO said...

pb, harap2 adala rezeki tu