Friday, May 19, 2006

International Workshop on CSR

Hari ini dapat berpeluang menghadiri satu International Workshop di Bremen. Workshop adalah bagi membincangkan berkenaan Corporate Social Responsibility (CSR) iaitu satu konsep management yang masih baru. Sebanyak 6 paper telah di bentangkan oleh beberapa golongan professional termasuklah professor dari beberapa universiti.

Biasanya kat Malaysia kalau buat International seminar atau workshop mesti di hotel 5 bintang, atau sekurang-kurangnya 4 bintang, siap dengan makan 4 kali. Tapi kat sini cukup simple, malah takda backdroop pun. Buat pun tak payah kat hotel besar. Masa coofee break pukul 10 (makan pun cuma biscuit je), adalah orang ambik order untuk makan tengahari. Tapi bila time makan tengahari pengerusi (seorang professor) maklumkan baru dapat massage tak ada budget untuk makan, masing-masing kena bayar sendiri. Pelik punya system…. Dalam hal ni kita lagi bagus, walaumacamanapun isi kandungan workshop memang baik.

Photobucket - Video and Image Hosting

5 comments:

zino said...

kedekut juga orang jerman ni ya hehe..

avie eicca said...

hehe...,Malaysia amat pentingkan bab makan ni.Makan boleh mengatasi kebosanan seminar hehehe.

Kaklong Syikin said...

kursus2 di malaysia ni mmg menggemukkan org :)

Izhal said...

bab makan malaysia tak boleh lupa... meeting pun kena ada kueh... heheh... kalau tak orang tak hadhir...

pendek kata kursus2 kat malaysia menggemukkan hotel, caterer dan kroni2 yang adakan workshop... sepatutnya majlis ilmu dah jadi majlis menular dari opis... not in UPM though heheh :)

KAMATO said...

izhal, mungkin disebabkan tempat kita kaya dengan makanan, sebab itu makan, makan, makan.....