Monday, May 29, 2006

Tak puas

Makin banyak aku baca, makin tak tau.
Makin banyak aku cari rujukan, makin tak cukup.
Makin banyak aku tulis, makin tak siap.
Makin banyak aku bincang, makin tak ada keputusan.
Makin banyak aku betulkan, makin banyak kesilapan.
Makin banyak aku kaji, makin jauh penyelesaian.
Manusia memang tak puas apa yang ada.

Teringat kata-kata Prof Zainai ’NOT EASY DOING PHD’

8 comments:

blackpurple said...

Kita insan yang kerdil bang...
Bak setitik air di lautan...

:)

Izhal said...

dah bincang ngan your supervisor? tengah tulis tesis ke la ni???

KAMATO said...

BP, betul la tu... ilmu ni tak pernah habis kalau kita belajar....

izhal, tengah finalise proposal... supervisor? kat mesia ada, sini pun ada, tu yang haru...

munshi little said...

Baca banyak,lupa banyak
Baca sikit,lupa sikit
Tak baca lansung,tak lupa langsung.

"kata-kata yang terpampang di bilik asrama saya"

bincanglah dengan supervisor yang akan periksa tesis tu-bagi sayalah.

esis said...

betul bang. semakin banyak ilmu kita timba. semakin banyak yang kita tak tahu.

KAMATO said...

marina, supervisor tak masalah..

esis, memang pun...kerdil sangat kita ni.. tapi tu dah jadi satu tuntutan untuk kita timba

Syikin said...

bilalah saya nak wat phd pulak ni?

KAMATO said...

syikin, syabas masih bersemangat...