Monday, September 07, 2009

Sg Petani

Hujung minggu aku diperlukan untuk ke Sungai Petani. Tugas tetap tugas walaupun di bulan puasa. Ke Sungai Petani memang kena pilih. Kalau drive ambil masa 5 jam, tapi tak larat bulan puasa. Naik flight kena pilih, ikut Kepala Batas atau Bayan Lepas. Kalau ikut dekat Bayan Lepas lagi dekat tapi takut jam atas jambatan. Kalau ikut Kepala Batas jauh sikit, tapi lancar cuma tambang teksi je dah RM 95 dari Kepala Batas ke Sungai Petani, sama harga petrol dari KL ke Sungai Petani. Akhirnya aku ambik keputusan ikut Kepala Batas. Penganjur telah sediakan bilik, siap pakej berbuka dan bersahur. Murah betul pakej berbuka kat sini, jauh lebih murah banding pakej berbuka di hotel-hotel di KL. Berbuka la aku beramai-ramai bersama peserta kursus. Peserta adalah guru-guru SMT zon utara. Dalam perjalanan balik pemandu teksi bawak aku untuk mengambil bubur lambok yang di sedekahkan oleh individu di bandar itu. Kata pemandu teksi tu, “Ini untuk abang berbuka kat airport nanti”. Sampai di aiport Saudara Rahmat datang jemput aku untuk berbuka di rumah dia di Jitra. Kali ni Mahani hidang ikan keli bakar dan gulai daging campur rebung, memang menyelerakan.
Sebahagian peserta yang hadir
Airport di Kepala Batas lengang

nota: aku dapat ramai kawan baru, dua orang pemandu teksi dan ramai cikgu dan cikgi sekolah teknik

3 comments:

silversarina said...

Alhadmulillah bertambah kenalan di bulan berkat ini.

cikgu mas said...

SALAM KAMATO..

cIKGU,CIKGI SEKOLAH TEKNIK???..ALAMAK CAM KAWAN2 CM,JER...

HABAQ MAI SIKIT KAMATO NI ORG JABATAN TEKNIK KER..ORG DATO`YUSOF,TAPI DATO`DAH BERSARA..

KAMATO said...

silversarina, tu la... seronok bila ramai kawan

cikgu mas, saya bukan dari jabatan teknik, saya dari jabatan pembangunan kemahiran, saya memberi ceramah kursus induksi pentauliahan pada mereka