Wednesday, September 16, 2009

banglo


Kami baru ni menerima jemputan untuk berbuka di Banglow 3 tingkat ini. Masuk kali ni dah 2 kali aku masuk ke dalam rumah yang bernilai tak kurang RM 1.5 juta. Lebih kurang 50 orang yang hadir. Majlis simple je tapi signifikan. Selepas berbuka berjemaah Magrib beramai-ramai sehinggalah ke terawih. Satu perkara yang paling best kami dihidangkan dengan kuih tradisi Kelantan iaitu JALAMAS, BUNGA TANJUNG DAN NEKBAT. Kesemuih kuih ini rasanya begitu manis iaitu makanan yang di takuti oleh orang yang berpenyakit diabetes.

6 comments:

Ajzie said...

Cantik rumah itew? siapa kah gerangan tuan rumah nya?

Kuih2 tradisi kelantan.. dulu pernah terdengar kawan saya ckp.. kuih tahi itik. sampai sekrang tak pernah lihat pun..

silversarina said...

Alhamdulillah , nikmatnya dapat banglo mewah begitu.. tuan punyanya orang Kelantan kot... akak memang takut pada kuih2 dan memang tak pernah cuba makn pun.

cikgu mas said...

salam kamato

manis-manis sungguh kuih tu,yg ada diabetis jgn cuba bermanja dgn itu kuih yer,,,

asuHara sU said...

wah manis2 semua yang dihidangkan, semoga semanis keikhlasan tuan rumah tu kan. Insya Allah.

kuIna LadyInRed said...

tak pernah makan kuih tu..

dEeWaN said...

salam. wau cantik rumah tu yer. saya gak penah msk umh hj.mokhtar kat ampang. rmhnyapun bjuta2 harganya. adakala tringin gak tp jgn mimpilah......

jauhkan diri dari kuih tu wahai org yg lbh gula.