Friday, July 04, 2008

Politik

Dalam sehari dua ini tiba-tiba satu dunia heboh mengenai politik negara kita. Nama-nama pemimpin politik dan pengakuan-pengakuan bersumpah antara topik utama berita. Malah beberapa Prof di Universiti di Bremen ini pun begitu peka dengan senario politik kita.
Apalah nak jadi dengan politik negaraku.
Ya Allah! Tunjukanlah kepada kami yang benar itu benar dan yang batil itu batil. Lindungilah negara kami dari sebarang bala.
Politik adalah amanah untuk membela nasib rakyat.
Hiasan semata-mata

17 comments:

ZLAA said...

Saya pun serabut dengan politik tanahair kita. Fikir-fikir, apakah sebenarnya yang hendak diperjuangkan? Macam tak ada-ada pun.. Yang ada, politik rebut kuasa, bukan penggubalan, atau revise balik apa-apa yang membebankan rakyat. Kalau macam ni, sampai bila negara kita nak maju dan rakyat akan hidup dalam kemakmuran?

KAMATO said...

zlaa, kalau ada kuasa wang di depan mata

silversarina said...

lagi serabut politik negara lagi kuat semanagat akak nak 'lari' duduk oversea.. tak tahan dan meluat sangat dah !! namun tak pasti bila bila dapat lari... kenalah meloyakan tekak tengok senario politik hila ni :(

silversarina said...

sorry.. bukan hila...gila .

KAMATO said...

Silversarina, sabar kak....kalau meluat pun jangan la sampai nak lari macam tu, kita tunggu dan lihat apa kesudahannya

pB said...

malas nak ambik peduli ttg politik ....




tertarik gak dengan cerita Sex n D Ct tu ....


Kat mesia sekarang , tengak meletup cerita SEPI ....

khairyn said...

yang berkuasa tetap nak kuasa lebih. Yang kaya tetap nak kaya lebih. Langsung tak peduli rakyat. Kalau negara huru hara, mereka inilah puncanya, dan merekalah golongan pertama lari dari negara sendiri.

hampeh!

*garu kepala dengan malaysia. tarik2 rambut dengan sikat malaysians*

khairyn said...

huhuhuhu typo error

sikat = sikap

butaseni said...

betul tu bro,aku pun dah muak.tak pernah kita tau benda yang betul

KAMATO said...

pb, poster cerita tu saya snap kat berlin, tak tenguk pun....

khairyn, politik malaysia antara yang paling cergas di dunia

butaseni, satu masa mungkin kebenaran akan terbukti

cikMilah said...

Salam ziarah, salam kenal. Bloghop dr Silversarina...
melihat scenario politik negara macam menonton drama, harapnya tak jadi vandetta!

Penoreh Getah said...

utk kepentingan masing2 tetapi rakyat yang sengsara.. bila seseorang itu obses dgn kekuasaan.. semua dia sanggup bersumpah atau apa sampai lupa Allah..

sabar, jujur, ikhlas dan peka adalah ciri2 pemimpin yang mulia..

KAMATO said...

cikmilah, terima kasih singgah..cuma tajuk drama tu dak da lagi, tapi boleh di kaitkan dengan teori konspirasi

Penoreh, apa pun dia orng sanggup buat semata2 duit

Zabs said...

Salam Kamato,
Amiin ya Rabbil Alamiin. Semoga diperkenan doa-doa kita. InsyaAllah.

zino said...

kamato
jom kita berpantun hehe

KAMATO said...

Pak Zabs, Amin

Bro Zino, pantun dulu pantun 2 kerat, pantun dia oarng sekarang pun 2 kerat juga, pantun kita ni berapa kerat ye....hehe

Mazudi said...

Woo.. sampai kat tempat kau ni pun org dok citer pasal ni ker.

Tu la, tak nak ikut kang tertinggal pulak kita, ikut pun buat sakit hati dan nak marah marah kat orang pulak.