Friday, April 18, 2008

Berpantang mati sebelum ajal

Sekali pandang pokok ini seperti pohon-pohon yang telah mati. Tapi sebenarnya ia menunggu tumbuhnya daun baru. Begitulah besarnya ciptaan Tuhan. Keadaan cuaca di Bremen ini pun masih tak menentu. Sepatutnya masa ni dah musim bunga, tapi cuaca masih sejuk. Kadang-kadang bawah 5 darjah celcius. Boleh dikatakan saban hari sejak kami sampai, hujan turun setiap petang. Macam juga di Kuala Lumpur. Tapi hujan di sini taklah selebat hujan di Malaysia tapi cukup untuk menambah kesejukan sedia ada. Kadang-kadang terfikir juga, seronok di tempat kita tak perlu pakai baju sampai 2 kilo berat.

8 comments:

silversarina said...

salam ,

Seronoknya bila dapat lihat musim bunga di Bremen ... tak sangka dapat jugak saya lihat Bremen sebab dulu plannya nak hantar anak belajar di Bremen tapi tak jadi .

Letaklah gambar kat Bremen banyak2 ye.

KAMATO said...

siversarina, Insyaallah...

butaseni said...

hehehe tapi orang kat malaysia ni kadang kadang nak nampak stylo sampai tengah hari buta pun pakai jaket denim.
silap cuaca hahaha

KAMATO said...

butaseni, mahal jeket denim tu... cap levis lagi, bila lagi nak melaram....hehe

zino said...

kamato..
kat KL hari2 hujan dan melimpah sampai banjir..

ZLAA said...

Uniknya di negara sebelah sini ialah pokok-pokoknya. Kita ingat ia hampir mati, rupanya bila musim berubah, ia bersalin kulit. MasyaAllah. Di UK juga suhunya seperti musim sejuk. Musim bunga belum betul-betul kunjung tiba.

kamato, hayatilah kesejukan musim ini sebelum balik ke Malaysia.

Nunn said...

uii seronak nye pakai baju 2 kilo....

KAMATO said...

zino, tu la.... kl tak pernah lari dari bah

zlaa, sama di sini pun... tulip baru nak muncul

nunn, tak seronoknya pikul berat gitu...he he