Tuesday, September 26, 2006

Puasa - Jem

Hari pertama bekerja di bulan puasa menyaksikan satu fenomena trafik jem yang begitu teruk sekali. Untuk keluar dari tempat letak kereta je dah memakan masa 15 minit. Semua orang terkejar-kejar untuk berbuka di rumah. Yang biasa balik pukul 6 pun balik pukul 5. Biasanya dari pejabat ke rumah tak sampai pun setengah jam tetapi sekarang dah jadi satu jam untuk perjalanan hanya 20 km. Agaknya solution terbaik adalah naik motor.

7 comments:

zino said...

zino pun dah dua hari lewat sampai.. sampai BTR dah jam 6.45.. dapat tunjuk ala kadar je..hehe

blackpurple said...

Kat Melawati ni kena parking jauh2...kalau tak, terkepung dengan bazaar ramadhan...tak balik la jawapnya....hehehe

ontahsapo said...

naik motor atau balik lagi awal, atau tak pegi kerja...

NBK466 said...

Gitu ler situasinya bulan pose nie...org balik tepat pada masa... takde nak stay2 for OT cam hari2 biasa. Kilang den masuk & balik awal 1/2 jam. Our sister company lagi parah...masuk & balik awal 1&1/2 hours. Masuk kul 7am (biasa kul 8.30am) sbb nak balik kul 4.30pm...hu..hu..hu..Siap ada yg kena sahur dlm kete sbb duk jauh..

KAMATO said...

zino, ok la tu 6.45 dah sampai, naik lrt ke

BP, ni masanya nak jumpa kuih pelik2, setahun sekali

OS, aku dah ambik keputusan naik motor

nbk, ni baru pertama kali dengar sahur dlm keta

Lan Rambai said...

selamat merempit hahaha

KAMATO said...

lan, terpaksa jadi mat rempit