Saturday, May 07, 2005

KK & Labuan

Penerbangan ke KK menaiki Airbus A3300, iaitu penerbangan yang akan terus ke Korea. Disebabkan flight tidak penuh, ianya agak selesa kerana boleh pilih untuk duduk dimana pun. Yang tak seronoknya cuaca malamtu tidak memuaskan dan menyebabkan sering berlakunya airpocket. Chek-in di hotel Promenade hampr jam 12 malam. Tujuan lawatan ke sini adalah untuk mengadakan dialog dengan seluruh Pusat Bertauliah di seluruh Sabah. Seramai 50 orang di kalangan pengurus pusat telah hadir. Majlis berjalan lancar tanpa sebarang perkara yang tidak puas hati di kalangan PB. Kesimpulannya di Sabah peluang masih terbuka untuk pengurus mengembangkan sayap dengan lebih luas. Kerajaan negeri di bawah Jabatan Pembangunan Sumber Manusia sentiasa memberi sokongan padu ke atas aktiviti-aktiviti pembangunan latihan kemahiran. Malah kerajaan negeri akan memperuntukan tanah sebanyak 100 ekar bagi seluruh PB di bawah naungan persatuan pusat bertauliah Sabah untuk bersatu membina komplek latihan yang boleh dikongsi bersama. Taklimat dan dialog tamat pukul 12.30 tgh.


Petang tu terus ke Labuan dan tiba jam 5 petang. Seperti yang dijangka dua kereta telah menunggu untuk ke Sheraton. Selepas check in terus ke pekan, seperti biasa kalau ke sini mesti pekena teh madras. Satu-satunya teh yang tak pernah jumpa di Semenanjung. Rasanya agak berbeza iaitu sedikit rasa berempah, tetapi yang paling nyata keadaan rupa teh tersebut yang agak berbeza. Walaupun teh tersebut berbuih seperti teh tarik tetapi susu dan teh tidak bercampur shinggalah kita kacau.
Taklimat di Labuan juga tidak menghadapi sebarang masalah. Walaupun banyak perkara yang ditimbulkan oleh Pusat Bertauliah tetapi persoalan tersebut adalah persoalan biasa. Satu perkara yang tak berbeza, walaupun aku dah berpindah jabatan namun sambutan di kalangan kakitangan ILP LB masih seperti dahulu

1 comment:

BabyAngel said...

Visit my page http://queen-of-roxy@blogspot.com..comment on my page..I will become Labuan mari pny org..hihi