Thursday, May 19, 2005

JIT

Awal pagi lagi aku telah SMS Dr Dzuraidah untuk appointment hari ni dan dia segera respond ‘OK’. Walau bagaimanapun dalam pukul 11.30 pagi seorang rakan yang telah lama bersara telah mengunjungi pejabat aku pagi ini. Memang dah lama aku tidak bertemu dengan Hj Riduan ni, mungkin dekat 10 tahun. Tapi dia nampak masih gagah….. dan macam dulu yang ku kenali. Semasa beliau bertugas dulu aku memang begitu rapat dengan beliau, malah kami sering bersama dalam committee menggubal soalan peperiksaan sekitar awal tahun 90an. Memandangkan lama tak jumpa banyak topic yang dibincangkan sehingga hampir terlupa appointment dengan Dr Dzuraidah. Tepat jam pukul 1.00 aku segera bergegas ke ESSET dan terus ke kafteria. Bila je masuk Dr Che Hassan terus lambai ajak makan bersama, duduk di meja VVIP. Turut serta DR Hamidi, rakan aku masa sekolah dulu. Rezeki tetiba datang, perut pulak tengah lapar...pulunla cukup-cukup. Sambil tu aku tanya Dr Che Hassan nampak ke Dr Dzuraidah. Dia jawab baru je keluar dari sini. Aku segera SMS untuk mengetahui lokasi beliau, tapi tak berjawab. Dalam hati mungkin tengah sembahyang. Habis je makan Dr Che Hassan suruh aku cari kat atas. Sebaik aku sampai lift aku terima SMS dari Dr Dzuraidah.. ‘Tingkat 3’. Aku segera naik dan beliau telah tunggu di lobi. Aku hanya sempat berborak 15 minit kerana beliau akan bertindak sebagai chairlady untuk presentation seminar petang tu. Walau pun singkat Alhamdulillah hajat aku ke sini tercapai dan aku berjaya mendapatkan tandatangan beliau untuk projek ini. Hari ini merupakan hari terakhir untuk mengemukakan projek. Betul-betul Just in Time.

No comments: