Monday, August 23, 2004

Lawatan ke KB

Flight aku ke KB pagi ni pukul 8.10 pagi. Sampai KB pukul 9.10 pagi dan terus naik kereta yang dah menunggu untuk berkejar Orich Ventures Sdn Bhd di daerah Melor. OVSB adalah salah satu pusat bertauliah MLVK dan hari ni merupakan majlis perasmian di samping majlis konvokesyen pusat tersebut. Aku perlu sampai sekurang-kurangnya pukul 9.45 pagi kerana Y.B. Timbalan dijangka akan sampai pukul 10.00 pagi. Dalam perjalanan aku try banyak kali call setiausaha YB, tapi tak pernah dapat. Aku sampai 9.40 dan orang ramai sedang menunggu ketibaan YB. Rasa lega bila dapat tahu YB tak sampai lagi. Aku juga merupakan salah seorang VIP pagi ni. Tepat pukul 10 pagi YB pun sampai. Aku sempat cari SU dan tanya bawak tak press statement yang aku sediakan sebelum ni, dia jawab tak. Nasib baik la aku bawak spare. Majlis penyampaian sijil di selangi dengan Dikir Barat dan nama aku dan juga YB ada disebut dalam senikata dikir Barat tu. Terasa juga gah sekejap, YB jeling je kat aku semasa kumpulan tu sebut nama aku. Selepas makan tengahari ada PC untuk YB, sempat juga aku bisikan pada YB perkara-perkara yang perlu di beri perhatian. Seronok juga rasa bila YB gunakan sepenuhnya nota yang aku sedia untuk press release.

Tepat jam 1.15 aku bergegas ke ILP KB kerana ada tugasan lain iaitu pemeriksaan audit ketakakuran. Pemeriksaan dan perbincangan dengan Pengarah ILP KB habis pukul 4.10 ptg dan aku bergegas ke airport untuk penerbangan ke KLIA pada pukul 4.35 petang. Semua perjalanan kerja aku hari ni cukup-cukup je masa, sehingga tak ada masa rehat langsung. Terima kasih Faizah kerana menguruskan perjalanan aku dari mula hingga akhir, Tuhan saja yang akan balas…

No comments: