Monday, August 23, 2004

Funser Hunt 04

21 Ogos aku berpeluang mengikuti program treasures hunt anjuran UMW Toyota. Sebanyak 40 buah Unser yang terlibat. Program ini merupakan program tahunan bagi Kelab Funser dan menjadi rebutan di kalangan ahli kelab, tetapi sapa cepat daftar dia dapat. Dan aku berjaya mendaftar dan berjaya mendapat list no 3 terawal mendaftar.

Pukul 9.00 pagi – Pendaftaran peserta bermula di UMW Ipoh. Aku sampai agak lewat sikit lebih kurang pukul 9.30 pagi, sebab pekena kopi dulu dengan Suhaimi. Itu pun member-member dah call sebab tak nampak lagi aku kat sana. Begitulah keakrapan ahli kelab ni. Masa pendaftaran kami telah dibekalkan 2 pasang t-shirt untuk setiap peserta, so untuk family aku je dapat 12 helai, 12 botol air, 2 beg galas Funser, Funser Sun Sides dan juga sticker Funser. Pagi tu semua peserta di kehendaki memakai t-shirt kuning. Cuma yang kelakarnya saiz untuk anak-anak agak besar. Untuk hero aku yang kecik tu walaupun dia dapat saiz XS, tapi bila pakai macam pakai jubah.

Pukul 10.00 pagi - Taklimat untuk semua peserta. Sebenarnya inilah kali pertama aku menyertai program seperti ini. Semua peserta di sediakan dengan 30 soalan. Semua soalan memang trick dan memerlukan penafsiran yang agak mencabar.

Pukul 11.00 pagi – Semua peserta dilepaskan. Memang susah untuk mendapatkan jawapan, kena sensitive dengan keadaan sekeliling. Kena pulak ini first time ikut program jadi masih tak berapa cekap lagi. Perjalanan untuk menghabiskan 30 soalan adalah dari Ipoh sehingga ke Damai Laut Resort Lumut. Memang penat tapi enjoy.

Pukul 4.00 petang – Semua peserta sampai di destinasi dan masing-masing check-in hotel. Aku dapat 2 bilik. Hotel agak selesa, empat bintang. Petang tu angah, abang dan apa berendam je kat kolam.

Pukul 8.30 malam – Semua berkumpul untuk BBQ Dinner, semua dikehendaki mengenakan t-shirt putih Funser. Sebenarnya inilah kali pertama t-shirt ni dilancarkan dan ianya akan menjadi pakaian rasmi setiap kali perjumpaan termasuklah perjumpaan TT setiap bulan. Majlis malam tu agak meriah dan diakhiri dengan keputusan hunt. Seperti yang diduga aku hanya dapat tempat ke 36, dapatle hadiah minyak injin, album funser, Toyota binocular dan jam tangan. Nilai lebih kurang RM 300.00. Tahun depan kalau berpeluang ikut program ni kena pasang strategic. Majlis selesai pukul 11 malam, dan semua peserta rasanya cukup berpuas hati.

No comments: