Monday, August 16, 2010

Suri Teladan 2

Cerita tentang seorang lelaki lumpuh, disebabkannya dia tidak boleh bergerak dan hanya duduk di rumah sahaja. Dia menderita selama beberapa tahun, hingga membuatnya berputus asa. Para doctor telah menyatakan tidak mampu mengubatinya lagi. Mereka telah menyampaikan perkara itu kepada keluarga dan anak-anaknya.

Pada suatu hari ada seekor kala jengking jatuh dari atap rumahnya tepat di atas tubuhnya, dan dia tidak dapat menghalaunya kerana badannya yang lumpuh. Kala jengking itu menjalar atas kepalanya dan menyengatnya beberapa kali. Selepas itu secara mengejut badannya boleh digerakkan mulai dari tapak kaki hingga ke kepala. Darah mula mengalir ke dalam semua organ tubuhnya dan menyembuhkan seluruh jasadnya. Dia pulih dan sihat semula. Dia berdiri dengan dua kakinya, berjalan-jalan dalam biliknya, membuka pintu lalu menghampiri keluarga dan anak-anaknya.

Apabila dia berdiri di hadapan mereka, mereka tidak percaya melihat apa yang berlaku. Mereka terperanjat bukan kepalang, lalu lelaki tersebut terus menceritakan keajaiban yang berlaku ke atasnya.

Maha suci Allah SWT yang memberikan kesembuhan kepada hamba-Nya melalui cara yang demikian. Cerita ini saya utarakan kepada beberapa orang doctor, dan mereka pun mempercayai apa yang saya katakan. Mereka menyebut pada kala jengking itu ada serum antibiotic yang mengandungi racun, jika toksidnya diperkecilkan secara kimia maka serum itu boleh menjadi penawar atau ubat orang yang lumpuh.

Maha Tinggi Zat Yang Maha Baik itu, yang tidak menurunkan satu penyakit pun kecuali Dia juga yang menjadi penawarnya.

(Demikianlah catatan Sheikh Al-Imam Tajuddin Ahmad bin Muhammad dalam Hikamnya)

5 comments:

asuharAsuE said...

Masya Allah.

Rozali said...

Salam Ramadhan KAMATO

kun fayakun
begitulah kekuasaan Allah

Wassalam

taj said...

Salam Kamato...

itulah kekuasaan Allah Maha Berkuasa di atas segalanya... Dia yg mencipta segala langit dan bumi serta isi didalamnya...

subhanallah, alhamdulillah , allahuakbar...

w'salam

Mak Su said...

masyallah! ini sungguhsungguh suatu kejadian utk kita fikirkan, jgn tahu nak benci jer tanpa waras

KAMATO said...

asuhara, tu la kebesaran Tuhan

Rozali, tiap kejadian itu atas kehendak Nya

taj,kepada Nya kita berserah

maksu, tiap yg Tuhan jadikan itu ada sebabnya