Friday, February 02, 2007

KK lagi

Belum pun sampai dua minggu aku ke sini, dah terpaksa mejejakkan sekali lagi kaki di bumi Sabah ini. Kali ini kerana menghadiri mesyuarat persediaan roadmap bagi aktiviti HRD Indonesia-Malaysia-Thailand Growth Tringle (IMT-GT). Mesyuarat di kendalikan oleh Asean Development Bank. Wakil-wakil dari ketiga negara hadir dalam mesyuarat tersebut. Beberapa aktiviti yang melibatkan program kerjasama di antara 3 negara telah di rangka. Isu-isu bersama yang melibatkan pembangunan insan terutama yang melibatkan kemahiran akan ditangani bersama.

Di sini juga sedang sibuk mengadakan persiapan sambutan ulang tahun ke 7 Bandaraya Kota Kinabalu pada 2 Feb 2007. Sambutan gilang-gemilang itu diadakan bermula jam 8 malam sehinggalah detik jam 12 tengah malam. Dua malam sebelum itu rehearsal penuh telah diadakan. Kawat senyap dari tentera laut adalah antara pertunjukan yang tebaik.
Walau bagaimanapun banyak perkara yang boleh menarik perhatian sesiapun untuk datang ke sini

Photobucket - Video and Image Hosting
Mesyuarat yang melibatkan 3 negara (Malaysia, Thailand, Indonesia)

Photobucket - Video and Image Hosting
Suasana pagi di perairan Kota Kinabalu

12 comments:

PB said...

busy sungguh bro kamato nie..

dlm forum UNTA pun dah lama tak nampak...

KAMATO said...

pb, kekadang tu jenguk jugak tribe tu...

zino said...

kamato
utk percutian sehari semalam di KK apa yg tak patut zino tinggalkan dari melawatnya?

KAMATO said...

bro zino, kalau bercuti sehari mana cukup, kalau bawak mem setengah hari dah kat pasar pilipin, malam pulak dah kat KYC... tapi rahmand boleh urus punya jadi pemandu pelancung.

aj said...

saya belum pernah ke Sabah..

aj said...

aj tuh ajzie..tak tahu kenapa jadi aj..

KAMATO said...

ajzie, sejuk sangat, tu yang tinggal aj je...

zino said...

kalau tak cukup kenalah datang lagi nanti..hehe

rahmand mungkin ke china..zino kena cari pemandu pelancung lain nampak nya hehe

KAMATO said...

Zino, Rahmand dah balik pun dari china, dia mesti bersedia berkhidmat punya

cikdinz said...

hmmm.. pegi sabah lagi.
nape pilih kat KK???

KAMATO said...

dia orang dah pilih, nak buat macamana....

cikdinz said...

gi lah tempat lain plak...
mcm kuching kaa, mulu kaaa, kangar kaa, alor setar....