Friday, February 09, 2007

Jari Manis

Mengapa Cincin Pernikahan Harus Ditaruh di Jari Manis?? (e-mail yang ku terima)

Ikuti langkah berikut ini, Tuhan benar2 membuat keajaiban (ini berasal dari kutipan Cina)
1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam (lihat gambar)


Photobucket - Video and Image Hosting

2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan ujungnya.


3. Cubalah buka ibu jari anda, ibu jari menwakili orang tua, ibu jari bisa dibuka karena semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.


4. Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereke memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.


5. Sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2, cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.

6. Selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana kita menaruh cincin perkawinan anda, anda akan heran karena jari tersebut tidak akan bisa dibuka. Karena jari manis mewakili suami dan isteri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain. Cinta suami isteri kekal abadi.

6 comments:

Shami said...

Adakah semua ini tertulis didalam kitab hadis kita...ingin jugak saya ketahui...kesahihannya....

Cinta dan kasih sayang suami isteri..ada pasang dan surutnya...ada manis dan pahitnya..semuanya terpulang kepada diri masing2...,kesedaran dan tangungjawab, kesetiaan dan perlaksanaan tuntutan dan keperluan sebuah rumahtangga dan hubungan suami isteri perlu sentiasa dibajai selalu, agar sentiasa segar...sentiasa..baru ceria rumahtangga..bahagia ke hujung usia...hingga ke akhirat sana....

KAMATO said...

Shami, setuju....cinta dan kasih sayang perlu dibajai

zino said...

zino pun ada terima email tu dulu..

KAMATO said...

bro zino, mungkin ya...mungkin tidak, Allahualam

cikdinz said...

betul ka nih.
tak pernah dengar pon...

esis said...

sungguh...