Sunday, March 19, 2006

Pakatan Tmn Langat Jaya

Malam ni mesyuarat penubuhan pakatan dalam Taman langat Jaya telah diadakan dan kata putus telah dipersetujui oleh semua ahli, antaranya seperti berikut:

· Mesyarat bersetuju konsep pakatan yang akan ditubuhkan merupakan untuk kebajikan penduduk Taman Langat Jaya. Sebarang penggunaan untuk tujuan catering atau lain-lain busines di kalangan ahli adalah dibenarkan dengan dikenakan bayaran sewaan.
· Mesyuarat memutuskan tarikh akhir pembayaran yuran penyertaan sebanyak RM 100 adalah pada 31 Mac 2006.
· Mesyuarat memutuskan kutipan sebanyak RM 50 sebulan dikutip daripada ahli pakatan bermula dari April 2006 sehingga Ogos 2006.
· Peralatan pinggan mangkuk akan mula di beli selepas tarikh 31 Ogos 2006.
· Jumlah kutipan bulanan selepas dari tarikh 31 Ogos 2006 akan diputuskan kemudian oleh ahli setelah mengambil kira jumlah dana yang terkumpul.
· Semua ahli sediaada perlu bersama-sama mendapatkan seberapa ramai ahli di kalangan penduduk dalam Taman langat Jaya untuk turut serta dalam pakatan ini.
· Semua penyertaan ahli baru dalam tahun ini akan diselaraskan tarikh bersamaan dengan tarikh penyertaan ahli sedia ada. Oleh yang demikian jumlah bayaran yang akan dikenakan oleh ahli baru adalah sama dengan jumlah bayaran yang telah dibayar oleh ahli sedia ada.
· Kadar bayaran ke atas penyertaan ahli baru selepas tarikh 31 Dec 2006 akan diputuskan kemudian.
· Sdr Zali menawarkan tempat penyimpaan sementara peralatan tersebut di bengkel beliau sehingga stor penyimpanan sebenar di ujudkan.
· Satu akaun bank atas nama pengerusi, bendahari dan setiausaha akan diujudkan.
· Sebarang perubahan dan pindaan operasi pakatan akan dibuat dari masa ke semasa setelah mendapat persetujuan semua ahli.


Semoga penubuhan kumpulan seperti ini akan lebih mengeratkan hubungan dikalangan penduduk Taman

No comments: