Saturday, April 16, 2005

Surau Seluruh BBB

Sejak dua tiga hari ni handset aku buat hal, so banyak le massage yang tak dapat aku terima. Dalam banyak-banyak massage tu sebenarnya ada pesanan untuk aku datang mewakili surau Al-Islah untuk mesyuarat seluruh surau dalam daerah Bandar Baru Bangi. Metting tersebut diadakan di Surau An-Nur. Mujur ada member bagi tau masa lepas sembahyang isyak. Tapi dek kerana agak sibuk aku hanya sempat datang lepas jam 10.00, nasib baik sorang member dah datang awal. Banyak perkara yang dibincangkan demi kepentingan masyarakat Islam BBB. Satu perkara utama yang perlu tindakan segera ialah mendapatkan 5 calon bagi setiap kawasan bagi lantikan pasukan mencegah maksiat. Seperti yang diketahui umum kawasan BBB masa ini agak panas, terutamanya di kawasan Tasik Cempaka.

Mesyuarat sebegini akan dapat menyatukan serta menyebarkan perkembangan terkini seluruh masyarakat Islam kawasan BBB. Mesyuarat juga membincangkan strategi bagi mengutip dana sekitar RM 200 ribu bagi pembinaan surau Seksyen 15. Alhamdullilah masa ni kutipan telah mencecah RM 150 ribu. Kesedaran di kalangan masyarakat kita dalam hal-hal pembinaan rumah ibadat ni amat menggalakan.

Kelulusan mendapatkan kawasan tanah perkuburan dan lantikan seorang amil bagi setiap surau juga merupakan salah satu agenda. Seperkara lagi Persatuan Penduduk BBB telah berjaya membeli satu lagi rumah kedai. Harga setiap syer bagi rumah kedai ni adalah sebanyak RM 1 ribu. Dengan usha-usha sebegini di samping mengeratkan tali siratulrahim, juga sebagai sumber pendapatan tambahan kepada yang menjadi ahli.

No comments: