Sunday, May 30, 2004

JMTI

Sebenarnya minggu lepas seminggu aku duduk di Penang. Waktu-waktu kecederaan aku kat Jabatan ni, masih juga aku kena pergi buat kerja. Penat juga buat ISO ni. Start kerja dari pukul 9 pagi, pukul 11 malam baru habis. Camtula setiap malam, tapi sempat juga 2 kali aku kena char kue tiau. Memang inila sajian kegemaranku bila ke Penang. Kat BBB ni bukanya takde char kue tiau, tapi rasanya memang tak boleh lawan kat penang. Malam pertama aku sampai Sukri bawak aku pekena di Bandar Perda. Malam ketiga aku kat sana Basharuddin datang ambil aku bawak aku ke alma. Aku tenguk Basha ni pun dah pakai kereta baru, NAZA. Baru 2 hari katanya. Apahal pun tahniah. Biasanya aku kalau ke Penang kalau boleh tak mau orang tau, sebab nanti ramai yang mencari. Bukannya tak mau layan, tapi tak mampu nak layan. Kalau layan sorang nanti member lain kate apa. Nak buat camna, dekat lapan tahun aku duduk sini dulu. Ramai sangat saudara. Tapi kali ni aku tak boleh sembunyi sebab dah ada member yang tercium. So seperti yang aku jangka banyak sangat aku menerima jemputan. Tapi terpaksa aku tolak dengan baik, memandangkan tugas aku kali ni agak berat. Dalam keadaan aku sibuk tu pun sempat juga jengah ITTAR Perai, tempat aku bertugas dulu. Aku tenguk tak banyak berubah seperti sebelum aku tinggalkan tempat tu 10 tahun lepas. Begitu jugak member-member lama yang tinggal di situ. Masih ramah macam dulu juga. Cuma mungkin nasib belum menyebelahi mereka kerana member-member seangkatan mereka yang berada di JTM telah jauh maju ke depan. Semuanya ni kuasa Tuhan..........

No comments: