Tuesday, May 18, 2004

Member Jauh

Memang menjadi rutin aku setiap malam mengadap anak-anak untuk tenguk kerja sekolah. Kalau tak buat memang depa tak buat keje, terutamanya yang kecik sekali memang dia tak bagitau ada kerja rumah kecuali kita yang tenguk. Kekadang pelik juga budak tadika 5 tahun pun hari-hari ada kerja rumah. Biasanya pukul 9 pukul 10 barulah dia siap buat kerja. Begitulah juga malam tadi, bila dah habis tenguk budak-budak barulah boleh tenguk tv. Tak lama lepas tu pukul 10 handset berbunyi Along yang angkat. Tenguk-tenguk display nama Suhaimi Ipoh. Bila aku aku bagi salam dia kata 'aku dah dekat tol Kajang jumpa tempat biasa kejap lagi'. Aku jawab 'Ok kejap lagi sampai'. Aku pahamle tempat biasatu, biasanya restorant D'limau nipis la tempat aku bersembang dengan kekawan waktu malam. Dulu-dulu selalunya sembang di Yus tapi dah bukak tempat baru ni dah semua lepak tempat ni. Sebenarnya baru 2 minggu lepas Suhaimi ni datang dari Ipoh untuk tujuan terima sijil naik pangkat J36 dan direstoran tu juga la kami bersembang. Tapi kali ni aku pelik apa tujuan dia datang. Sebenarnya Suhaimi ni member baik semasa bujang dulu di Perai. So bila dia datang KL mesti cari aku. Aku pulak kalau pergi utara, kena rahsiakan dari dia kalau aku tak sempat jumpa dia. kalau tidak memang dia murka. Aku sampai kawasan restoran pukul 10.15 tapi aku tenguk restoran tu tutup. Apa sebab dia tutup malam ni pun tak tau. Aku call balik Suhaimi dan tanya kat mana, dia kata parking pun area sini. Aku ambil keputusan untuk ke restoran Deen Wahab dan pesan kat Suhaimi cari aku kat situ. Tak lama Suhaimi ni pun sampai rupanya dia bukan sorang tapi dengan sorang Jepun, katanya expert weding kat ILP Ipoh. Barula tau rupanya dia datang sini nak collect tiket ke Jepun. Kursus welding 2 bulan. Seronoknya.........engkau Mi macam bercutila. Bila dah ada Jepun ni apalagi dok sembang pengalaman masa aku kat Jepun dulula, sedar-sedar dah dekat pukul 12 malam barulah kami beredar.

No comments: