Sunday, August 12, 2007

Melayu dan Dadah

Hari Sabtu aku di arah memberi ceramah satu kursus induksi di Pusat Latihan Agensi Anti Dadah Sungai Petani. Peserta terdiri dari pegawai Agensi Anti Dadah Kebangsaan dari seluruh negara yang terlibat dengan training.


Di Kafteria

Aku: Berapa peratus pengguni melayu di pusat ini?

Pegawai AADK: Lebih 90 peratus pengguni pusat seluruh negara adalah bangsa melayu

Di Surau

Pegawai AADK: Surau ni selalu penuh, pengguni pusat ni rajin ke surau

Aku: Kalau surau ni tak ada orang lagi bagus, itu menandakan tak ada melayu duduk pusat ni

14 comments:

cikdinz said...

pernah 1 ketika dahulu AADK pernah dikondem sbb tak aktif berkempen untuk jgn hisap dadah.

skang dah ok kot...

blackpurple said...

Melayu juga......

loveujordan said...

kesian melayu... masa balik Ipoh januari lalu, mak kata budak hisap dadah dah tak de sebab kerajaan bagi ubat tahan ketagih dadah...ye ke ???

butaseni said...

hehehehe harap-hap yang memenuhkan surau tu dapat meneruskannya selepas keluar pusat tu :)

zino said...

isu yg tak pernah sesesai.. atau tak dapat di selesaikan..

NBK466 said...

Benda2 yg tak berfaedah mmg Melayu yg CHAMPION dadah, rempit, bohjan, bohsia, cili boh dsb... subahanallah..

Indera Kencana said...

Asal ada gejala sosial, orang kita pasti yang menjadi juara..

Izariza said...

Ironi sungguh! Saya suka penyataan terakhir saudara :)

pB said...

asyik asyik melayu
asyik asyik melayu

yang kaya kaum lain,
sebab kaum lain tu selling,
yang membeli kaum melayu jer ...

Izhal said...

melayu okay, tokey dadah tu tak okey, banyak bangsa lain... i mean tokey big shot, bukannya small time runner melayu ni...

ontahsapo said...

logiknya sebab melayu majoriti penduduk kat malaysia, kalau serenti penuh dgn india, takder lah india kita jumpa dijalan jalan raya.. hehehehee...

Sastri said...

kenapa ek melayu mudah terpengaruh dan mencuba najis ni?

jinggo said...

aduh bangsaku..........

KAMATO said...

cikdinz, agaknya dah ok kot

BP, melayu serba boleh

loveujordan, kesian agensi terlibat, sukar betul untuk mengawalnya

butaseni, harap2 takle balik semula ke pusat tu semula

zino, mungkin jugak tak kan selesai

nbk, melayu boleh

indera, melayu memang juara

iza, kadang2 kita tak sedar, kita bangga dgn benda yang tak berfaedah

pb, tu yg sedih

izhal, mungkin satu masa takda melayu terlibat

os, he he betul jugak.....

sas, melayu suka cuba kot......

jinggo, tak melayu hilang didunia