Sunday, March 25, 2007

Sakura


Ini la dia bunga cherry blossoms iaitu bunga kebangsaan negara Jepun. Ianya juga dikenali sebagai bunga sakura. Keadaaannya masa ini masih belum mekar sepenuhnya. Mungkin seminggu lagi ianya akan membangkitkan suasana ceria di kawasan Shibuya ini.

10 comments:

Ajzie said...

wah cantik lah.. gambar sakura...Ajzie mmg suka...

pB said...

terror lah Bro K ambik gambar..

dah belajar fotography pulak ker??

Boleh ganti Leong lepas nie..

Izariza said...

Tiada yang lebih indah selain lukisan alam.

Sakura itu hanya ada putih dan merah jambukah?

Sastri said...

cantik... tulip kat entri sebelum ni pun cantik... Sas skeee sgt... dah la kaler purple... my fave...

zino said...

sempat ke nak tunggu semua bunga tu kembang supaya boleh menikmati suasana yg lebih ceria..

Pisces said...

teringat lagu lama tentang bunga sakura..

KAMATO said...

ajzie, kat sini sakura ada 3 jenis.. nanti bila dah mekar saya buat n3 lain

PB, suka-suka je....ganti leong memang tak mampu

izariza, memang betul sakura ni berwarna putih kemerahan, budaya orang jepun akan ada festival untuk memerhati sakura setiap tahun

sastri, tau dah memang sastri minat bpurple ..... he he

zino, ikut fokas, ianya akan mekar sepenuhnya 28 hb ni .... mungkin sempat ko

picses, memang sedap lagu tu

blackpurple said...

Sakura sedang berkembang di mana-mana sekarang ni lah ek...Sebelum ini nampak di blog Ajzie... :)

loveujordan said...

sakura depan rumah I haritu dah berbunga , alih-alih snow balik, dah mati bunga-bunga tu..sakura memang cantik... :)

KAMATO said...

BP, memang tengah musim, tapi aura di Jepun ni lain macam sikit, orang sini begitu memuja bunga ni ......

loveujordan, oooo.. tak sempat la nak kembang semua nya