Thursday, September 29, 2005

ITTAR Perai

Hari ni dapat arahan aku kena hadir dialog di antara kakitangan ITTAR Perai dengan KSU pada Jumaat ni (30 Okt). Bagus juga datang sebab semua tu kekawan aku......

ITTAR Perai ni adalah projek penswastaan ILP Perai kira-kira 11 tahun yang lepas. Sebelum disawastakan aku merupakan kakitangan di situ, tapi sebelum saja di swastakan aku telah dipindahkan ke HQ. Masa tu dah 9 tahun aku kat Penang. Along dan angah pun lahir kat sana. Sampai sekarang pun masih ada rumah kat Alma. Masa tu aku pun tak mintak untuk dipindahkan, tapi sekarang ni aku bersukur...nasib baikla bos tarik ke sini kalau tidak memang senasibla dengan mereka. Peringkat awal sebelum diswastakan memang semua dijanjikan dengan yang terbaik. Datuk Hasan Harun, pengerusi KUB masa tu berjanji akan ambil semua ILP yang ada di negara kita. Dan dia akan pastikan apa yang diperolehi oleh kakitangan ILP Perai nanti melebihi apa yang diperolehi oleh ILP lain. Empat tahun pertama semuanya berjalan lancar, masuk tahun kelima dah macam-macam aku dengar. Elaun dah tak ada, gaji tak naik, caruman KWSP tak masuk, bonos tak ada dan macam-macam lagi. Perkara tersebut berlarutan sehingga sekarang. Sebab itula mereka datang untuk berdialog Jumaat ini, dengar cerita sampai 40 orang yang akan datang.

Tapi majlis dialog ni dah mengubah perancangan aku. Patutnya pagi tu aku perjalanan ke Alor Setar kerana petang tu aku perlu ada di sana untuk persiapan dialog dengan CEO zon utara pada hari Sabtu. Nampak gaya teruk sikit hujung minggu ni, Jumaat Sabtu kat Alor Setar, Ahad kena ada kat KL, Isnin pulak kena hadir mesyuarat di Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang dan Selasa kena pergi Pasir Gudang untuk lawatan industri. Pening nak susun perjalanan.......

1 comment:

Anonymous said...

A Mash-up Matrix
Rob Hof Via O'Reilly Radar , here's a link to a new matrix of Web mash-ups . It's a great guide to the programmable Web from the programmableweb blog written by John Musser.
Find out how you can buy and sell anything, like things related to music on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like music!