Monday, August 29, 2005

Tribunal kes di Alor Setar

Hari ini terpaksa ke Alor Setar untuk menjadi saksi di tribunal bagi kes pelajar saman pusat bertauliah. Ikut jadual flight pukul 7.45 pagi, so aku pun check-in pukul 7.05 pagi. Tapi kaunter bagitau telahpun ditutup sebab jadual penerbangan telah dipinda pukul 7.15 pagi dan aku tak dimaklumkan perubahan ini. Ini bermakna flight akan berlepas 10 minit lagi. Kaunter tu bagitau next flight pukul 1.15 tgh. So aku pun terus cari pegawai dan mintak bantuan atas alasan court kes. Alhamdullilah berhasil, terpaksa berlari ke gate B5. Elok je aku masuk, flight pun berlepas. Hari ini dalam sejarah sebab terpaksa kejar kapal terbang.
Perjalanan kes di tribunal agak tegang dan tiada sebarang penyelesaian. Kes akan didengar semula pada satu masa yang akan ditetapkan kelak. Aku pun tak dapat nak simpulkan yang mana betul samada pelatih atau PB. PB declare latihan dah complete, pelatih pulak maklum latihan tak memuaskan dan tak ada kemahiran langsung. Presiden tribunal menetapkan PPL untuk turut hadir semasa perbicaraan akan datang. Kes di tribunal selesai jam 12 tengahari, semasa on the way untuk dapatkan teksi 5 orang yang membawa kes ini dah menunggu aku kat luar. Mereka cuba cerita keadaan sebenar di mana latihan tidak dijalankan dengan sewajarnya, malah diajar bagaimana untuk meniru portfolio. Tak taula aku…mana sebenarnya yang betul. Apahal pun tunggu kes ni akan didengar semula nanti. Harap-harap mereka boleh selesaikan diluar tribunal. Flight balik dapat pukul 3.15 petang, sementara tunggu untuk berlepas Rahmat telah ke airport dan ajak aku pergi rumah dia. Memang rumah dia tak pernah lagi aku sampai.