Wednesday, August 03, 2005

AJK Penduduk Taman

Mesyuarat AJK taman malam ni larut sampat ke 12 tengah malam. Banyak perkara yang yang dibincangkan demi keharmonian masyarakt setempat, antaranya

1. Strategi perancangan hari keluarga tahunan yang dirancang sebulan lagi. Berbagai aktiviti telah dirancang yang melibatkan semua lapisan penduduk.
2. Projek kebun buah-buahan di tanah rizab surau, sebanyak 20 pokok rambutan dan 5 pokak manggis akan ditanam. Konsep anak angkat akan diperkenalkan bagi memastikan setiap penduduk mempunyai tanggungjawab untuk menjaganya. Hasil kemudianya akan dinikmati bersama semua penduduk taman.
3. Langkah keselamatan taman perlu diperketatkan. Setiap pengguni taman perlu peka ke atas individu yang tak dikenali yang berlegar dalam taman. Rangkaian penyebaran maklumat dikalangan pengguni secara pantas perlu di beri perhatian bagi mengawasi tetamu tak diundang.
4. Memberi nasihat ke atas individu atau keluarga yang memperlihatkan kelakuan sumbang dalam taman terutamanya dari segi pergaulan anak-anak muda.
5. Mengutip derma kilat dan menghantar wakil penduduk untuk mengucapkan salam takziah kepada satu keluarga india yang kematian anak mereka.
6. Menghidupkan pakatan syarikat catering dan pinggan mangkuk dalam taman. Konsep gotong-royong dalam urusan kenduri akan digalakan

No comments: