Tuesday, June 29, 2004

Tugas Sebenar

Cubaan sebenar kerja di tempat baru, baru bermula. Di kalangan group yang ditempatkan bersama-samaku rasa-rasanya work-load yang aku terima agak berat. Bahagian yang aku handle ni merupakan kerusi panas. Disinilah selalunya masalah timbul dan di sinilah juga yang menjadi tumpuan dikalangan warga minister. Satu makanisma baru perlu diujudkan ke atas pogram baru yang baru saja dilancar.

Dalam masa yang sama juga aku ditugaskan untuk menanggung kerja P(T) yang berkursus selama sebulan. Satu kerja yang di luar skop profesion ku sebenar. Tetapi berkat pengalaman mengendalikan peruntukan yang berjuta sebelum ni, rasanya tak masalah untuk aku handle. Yang tak seronoknya baru je datang tapi dah terpikul tanggung jawab yang berat. Risau juga takut orang lain kata. Tapi apa hal pun aku akan tunjukan yang terbaik. Reaksi dari kakitangan setakat ni amat positif. Sentiasa ada masalah yang perlukan pendapatku. Mungkin jugak mereka nak menduga. Tapi setakat ni semuanya masih berjalan lancar.

Dalam kesibukan tugas baru aku juga perlu menumpukan perhatian pada pelajaranku. Assignment perlu di hantar dalam waktu terdekat. Aku hanya berharap dapat mengatasi semua cubaan ini……

1 comment:

Ajzie said...

semoga berjaya.