Sunday, May 01, 2011

Meluat

Sejak kebelakangan ini aku meluat sungguh tenguk cerita kat surat khabar. Kalau bukak surat khabar pun aku cuma jeling mukasurat akhir, pasal sukan. Sakit hati tenguk berita-berita yang ada. Kalau tak kerana uncle tu campak surat khabar tu dalam pagar rumah tiap pagi, takda aku nak pegangnya. Nak suruh berhenti hantar pun dah bertahun aku melanggan. Mereka ini tanpa segan silu menyiarkan berita yang tidak layak disiarkan. Soal moral dan etika seperti tidak tidak diperhitungkan lagi. Dengan anak-anak pun susah nak jawab. Etika kewartawanan seperti tidak diendahkan. Kedaulatan perundangan negara seperti tidak diendahkan.

9 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum KAMATO

saya dah lama tak belanggan
cuma hari isnin...sebab nak kan didik shj

SELAMAT HARI PEKERJA

Wassalam

zino said...

entah apa nak kadi politk malaysia ni carca marba... cerita entah apa apa....

Ummi Humaira said...

assalamualaikum ..

berita yg dipaparkan banyak yg berat sebelah jer.

manzlie said...

salam dari Makkah

cl pun kalau bukak kat intenet ..tengok ruangan sukan dah hip jeerrr...malas nak baca muka utama..memang meluat jugakkk...nampak clear sangat depa ni semua dah disuruh buat and siarkan cerita karut marut tuhh,,,



wslam

pB said...

beli surat kabor hari ahad jer


tu pun kengkadang

asuhara sue said...

ya lah bro, jangankan surat khabar, berita pun dah malas nak tengok

shami2 said...

Salam komato

Dah lama tak beli surat khabar tut** kekadang jeling2 jer heheh...semak berita jam 7.00 pagi kat tv setiap hari...kalu ader interview tut** bangun gi tempat lain...buat2 tak dengar heheeh...

cemuih aaar depar citer menda tu..
dah berbelas tahun dah tak habis2 lagik...lepas satu satu..kuar..semoga Allah memelihara kita semua ....yang berpegang teguh pada tali Allah..

zue said...

mmg sakit hati ..baca muka depan..suka bhg tengah..'hip' dan 'rap'..hiburan je..:)

KAMATO said...

rozali, bagus juga kalau berhenti langgan akhbar ni

zino, cerita yg disiar semata2 untuk mencari keuntungan

ummi, memang berat sebelah

manzlie, tak tau la bila agaknya berita mereka ini akan neutral

pb, saya pun cuma ambik sabtu dan ahad

shami< mudah2an kita sentiasa dilindungi

zue, kita sakit hati baca, tapi ada yg percaya bulat2