Wednesday, February 18, 2009

Senja

Senja sering dikaitkan dengan keindahan. Tak kala bermusafir aku sering tidak melepaskan peluang untuk merakamkan keindahan alam ketika mentari dikunyah garis cakrawala. Kadang-kadang di pantai dan kadang-kadang hanya dari bilik hotel. Berikut sebahagian daripada beberapa sceen waktu senja yang pernah aku rakam.

Tapi waktu senja begini banyak jin keluar

Panorama di selat Melaka (Model tu kawan aku Brahim)
Dari bilik hotel di Corus Paradise
Di salah satu pantai di Sabah
Pakcik ni masih setia menunggu penumpang di Sungai Sarawak walaupun hari dah gelap
Di salah satu restoran di Kuching
Pantai PD
Tetiba muncul gadis tak dikenali dan menawarkan diri menjadi model
Dari tingkap bilik Sinsuran KK

11 comments:

Izariza said...

Senja = melankoli

Namun ramai yang sukakannya .. saya pun :)

zino said...

cantik....

jom konvoi ke JB. hehe

KAMATO said...

Izariza, org tua kata jgn keluar waktu senja

zino, dah berapa org yang nak konvoi

Zabs said...

Salam Kamato,
Sungguh cantik2 belaka. Saya pun ada ambil beberapa gambar begitu, tetapi belum ada setanding yang anda siarkan. Perlu cuba dgn lebih baik lagi...

Mak Su said...

view waktu senja mmg cantik, bila dipotretkan, sangat memukau pandangan, dengan sinaran lembayungnya, itu nyer ini nyer. tapi 'hantu kopek' pun banyak gaks waktu senja2 tu.

Mek Na said...

cantiknya...saya mmg suka tgok awan

CikguZue said...

memang cantik gambar2 senja tu.

'tetiba muncul gadis tak dikenali....' huii...seram jugak tu.

arsaili said...

salam....gambar itu hidup...saya memang sukakan senja...tapi di masa kecil..senja itu bermaksud kena balik ke rumah..no more playing outside...ahahaha...jadi aprisiasi senja masa kecil tidak menggalakan...bila dh besar baru berpeluang menghargainya sebaik mungkin dan merakamnya di lensa kamera

rudy bluehikari said...

Maha suci Allah yang menciptakan senja itu suatu yang mengasyikkan.
Suka gambar2 ni...

KAMATO said...

Pak Zabs, saja simpan untuk koleksi

maksu, setakat ni masih belum terjumpa hantu kopek tu

mekna, ambik gambar senja di luar negara yg tidak ada awan pun kadang2 lagi nampak cantik

cikguzue, hanya merakan keindahan alam ciptaan Tuhan

arsaili, mak saya pun tak bagi keluar senja masa kecik dulu

rudy, itulah kebesaran ciptaan Nya

ruby redz said...

nice pics, thx , blog ni sgt berguna...masa di deutschland sy guna gambar2 di sini utk present eseimen sy...