Thursday, November 20, 2008

Dubai

Kita sering mendengar bangunan bangunan pencakar langit yang tumbuh seperti cendawan di bumi Dubai seperti Burj Dubai, Millennium Tower, Al Kazim Tower, Almas Tower dan macam-macam Tower lagi. Baru-baru ni terima email dari sorang kawan berkenaan gambar-gambar laut yang di tambak di Dubai bagi menempatkan kediaman-kediaman mewah. Tuan-tuan boleh nalai sendiri bagaimana kekuatan ekonomi mereka.



17 comments:

cikMilah said...

Salam Kamato,
saya pegun dan gerun.
Terpegun dengan teknoloji dan kemampuan mereka. Gerun kerana
peristiwa akhir zaman nampak di depan mata...
Mungkin ini caranya Allah memberi ingatan pada kita...Wallahua'lam.

zino said...

berapa la rege seunit tu ya.. hehe

MULAN said...

waaahhh.. ada shuwiming pool tiap romah.. memang dasat kan..

Mak Su said...

mmg kagum giler, tapi tak tercapai tarafku :(

KAMATO said...

cikmilah, mungkin ini satu peringatan untuk kita

zino, tak dimaklum pulak regenya, yang nyata tak termampu kita

mulan, dasat...memang dasat

maksu, aku pun juga

ZLAA said...

Memang canggih. Hebat sungguh. Dunia akhir zaman macam-macam orang boleh buat.

asuhara said...

amboi bersemangat betoll durang ni menunjuk2 kebolehan dan keadaduitan durang..termasukle 2/3 org kwn2 saya yang bersubahat di sana !

arsaili said...

salam..wahh best nyaaa..teringin nak ke Dubai...tunggu ada duit lebih ingin gak ke sana...

cikdinz said...

apa yg dorang kejar sebenar nya. dunia ke akhirat?

kuIna Jentayutiara said...

prnh tgk constionnya kat NatGeo .. vry intsrstng, consultant dr Swis... kaya betul mreka kan...
ko temph berapa bijik villa tu?

DeeN said...

Pergh.
Hebat giler.
Takjub sungguh.

Zabs said...

Salam Kamato,
Sekarang ni apabila harga minyak dah semakin rendah, apa agaknya raksi merek ya....
"Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan."
Wallahua'lam.

silversarina said...

Itulah nikmat yang Allah berikan buat mereka semua , masih terlalu ramai yang hidup merempat di bumi arab sendiri :(

kalau ada duit nak juga rasa duk mahligai kat situ :P

Sastri said...

salam... dubai... saya teringin nak ke sama... apa nama perumahan mewah yang ada kat sana tu, Palm el Jumaira ke namanya? saya menonton macamana mereka membinanya di tv satu ketika dulu... memang mengagumkan...

Izariza said...

Salam En. Kamato,

Mak aiihh punya le lawa .. entah bila nak dapat sebijik :D

p/s: rumah kat Putrajaya hargapun macam bedil ek!

CikguZue said...

salam,
erm...tak terkata.
semoga kemewahan yg diberi oleh Ilahi, tidak menyebabkan mrk kian lalai. sama la macam kita...cuma, rasanye takkan dpt rasa la rumah sebijik macam tu...jauh panggang dr api agaknye.

blackpurple @ jowopinter said...

Dahsyat sungguh pembangunan hartanah di Dubai ek. Ada design2 bangunan2nya yang sangat futuristik. Kagum!