Wednesday, November 19, 2008

Langkawi

Di dalam satu majlis yang aku hadiri di Langkawi baru-baru ni aku dapat duduk sebelah adun Kuah dan DO Langkawi. Memang diakui semangat sungguh adun Kuah ni, mungkin juga sebab baru dilantik ketua bahagian. Katanya sejak 2-3 tahun ni tak ada projek besar di Langkawi ni. Kalau dulu sikit-sikit Tun akan bawak masuk projek ke Langkawi, tapi sekarang ni agak suram. Katanya dia sedang menyusun strategi jangka panjang bagi pembangunan Langkawi dalam berbagai aspek. Banyak yang aku lihat perancangan beliau amat baik dan boleh direalisasikan terutama dalam pembangunan human capital. Sebenarnya adun Kuah ni seorang engineer, kami boleh bertukar fikiran dalam satu irama. Agaknya kalau semua wakil rakyat dari kalangan professional, senang kita. Semua tindakan berasaskan fact. Kalau kita lihat negara jiran kita Singapura pun sebahagian besar menteri kabinet adalah di kalangan professional. Mereka jauh ke depan meninggalkan kita.

Pulau Langkawi ni pulau bebas cukai. Tarikan pelancung untuk membeli-belah amat kuat, kalau pandai pasang pukat kat mana pun boleh dapat untung.

Sebagai pulau bebas cukai dan pulau peranginan yang mampu menarik ramai pelancong, airport ini wajar untuk dinaik taraf.
Kedai-kedai di Kuah sentisa tidak sunyi dengan pengunjung. Status bebas cukai membolehkan mereka membawa masuk barangan dari luar dengan murah.
Masih banyak peluang pembangunan di sini

6 comments:

kuIna said...

moga2 my compny dpt 1 yg juta2, yg besar2.. then i boleh ke sana selalu tp khabarnya rancangn byk tp PITIH x dak... yg dh design pn byk tergendala hehehe

Mak Su said...

moga2 ramailah golongan professional terjun ke bidang politik ya, utk kebaikan

pB said...

hmm...


coklat coklat coklat

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

Bestnya dapat Gi Langkawi.Pekan Kuah dah banyak berubah lagi membangun erk.......

Masy said...

ohooo teringat masa gi langkawi dulu huhu

KAMATO said...

kuina, nak buat macamana nafsu besar, nak buat macam2, kemampuan takda

maksu, moga2 gitu

pb, cokelat memang murah kat sana

dila, pekan kuah tak banyak beza

masy, bila nak pegi lagi