Friday, September 12, 2008

Pengkalan Balak

Sejak kebelakangan ini memang blog ini agak bersawang. Keadaan ayah masih seperti itu. Perlu sangat pemerhatian rapi. Kesibukan itu kadang-kadang tak mengizinkan untuk posting di sini. Maaf kiranya tak berkesempatan mengunjung balas.

Berikut beberapa photo putra putri kesayangan yang sempat aku rakamkan dari jarak jauh beberapa hari sebelum puasa di Pengkalan Balak. Syukur, mereka sentiasa ceria. Mereka ini anak merdeka yang lahir di zaman serba moden, tak pernah mereka menempuh kesusahan masa silam. Semoga mereka ini mampu cabaran dan fenomena kehidupan yang semakin mencabar sebagai seorang muslim sejati.

Candid 1

Candid 2
Candid 3
Candid 4
Candid 5 - Seniman Jalanan

13 comments:

Penoreh Getah said...

aku dtg ke pengkalan balak ini hanya untuk sepinggan nasi goreng kampung.

aku doakan ayahandamu agar cpt sembuh

arsaili said...

salam..moga ayahanda sdr cepat sembuh...salam berpuasa..gembira bila tuan rumah keluar dari bertapa ehehe...mi bandung agak menjadi walau tak sesedap mana..ahaha eatable..ehehe

Mak Su said...

dah balik ke malaysia? semoga ayahanda kamu sembuh kembali

saya pernah holiday di pengkalan balak, suka mkn ikn bkr kat tepi pantai tu, sedap

rudy bluehikari said...

moga Allah beri yg terbaik untuk ayahmu.

zino said...

semuga ayah kamato cepat sembuh.. amin..

teringat konvoi kami ke pengkalan balak dulu..bersama sama kawan siber...ada lagi sorang tu masih aktif dalam blogging ni.. hehe

yang lain tenggelam timbul..

Tokyo BLUE said...

doa utk kesejahteraan di dunia dan di akhirat untuk ayahda..

asuhara said...

moga ayahnda semakin sihat menjelang raya. Amminnn

PINATBATE said...

salam..
Mudah-mudahan Ramadhan membawa seribu rahmat kepada Tuan Kamato sekeluarga..saya suka asam pedas kat gerai kecil kat Simpang Balak..minum teh kat bawah pokok gajus...sambil menghirup udara laut..

indera kencana said...

Dari Praha ke Pengkalan Balak. Nampak kontras iklim dan geografinya. Dalam tempoh tidak sampai 2 bulan, banyak bumi sudah abang jejaki. Banyak ciptaan tuhan telah abang telusuri. Selamat berpuasa buat abang sekeluarga. Saya mendoakan yang terbaik buat abang sekeluarga terutama ayah abang...

butaseni said...

gamba kucing ni classic beb :)

cikdinz said...

aik...mandi laut time bulan pose ke...heheee...
harap ayah beransur sembuh...

ibuVouge said...

salam
semoga ayahanda kamato sembuh segera

iv pernah ke sana sekali saja bersama ex uitm ps.
tapi iv selalu nak pi lagi..best sgt.. tenang saja

MULAN said...

pengkalan balak..?? tak pernah dengar pun..