Sunday, September 23, 2007

Sungai Sarawak

Pemandangan di waktu malam - amat mengasyikan
Senja berlabuh - masih setia menunggu penumpang
Mencari rezeki sesuap nasi
Penambang - pengangkutan utama pelajar menyeberang sungai

10 comments:

Izariza said...

Kamato,
Oh .. dah sapu sawang ye .. :D

Saya paling suka gambar waktu senja itu .. kompisisi pun menarik, cuma jika warna langit itu lebih kekuningan .. tentu impak pada perasaan menjadi lebih mendalam (eh ... banyak komen pulak)

Salam ..

KAMATO said...

iza, memang saya tunggu senja yg kekuningan itu, tapi cuaca agak mendung

zino said...

kamato..
dah try ke naik penambang tu..?

NBK466 said...

Masih ada yg gi sekolah naik sampan ek?? Dan masih ada sampan2 itu dayung MANUALLY...

butaseni said...

wah cantik bro.satu gabungan etnicity dan modern.mmg unik.

bujang senang ada lagi ka?

cikdinz said...

mesti best kan pergi kuching..

blackpurple @ jowopinter said...

Sayang Sarawak sungainya sempit. Mana ada sempit, luas tu... :)

KAMATO said...

zino, kalau ke kuching memang naik sampan tu sebab sebelah sana tu ada pot untuk makan - baik punya

nbk, di kuching perahu penambang ini masih terkenal, tambang pun murah - 30 sen je

butaseni, kadang2 sukar untuk dapatkan gabungan yang betul2 menarik, kalau lah air sungai itu tenang lagi baik

cikdinz, ok gak....

BP, yang sempit tua kat hulu kot...

pB said...

pB tak pernah sampai Sarawak.
Yang asyik ke sana , aBear jer ...

arsaili said...

seberang sungai tu kampung my mum