Monday, June 06, 2005

Lawatan ke Terengganu

Tiga hari di Terengganu aku bertujuan menghadiri kenduri abang ipar di samping itu membuat lawatan audit empat Pusat Bertauliah (PB). Semuanya program berjalan lancar. Kenduri di rumah abang ipar, walaupun tak sebesar mana tetapi 3 ekor lembu tumbang. Kerjasama masyarakat Felda memang amat membanggakan. Cuma yang agak memeningkan kepala pagi kenduri tu air paip terputus, terpaksa mintak bantuan Majlis Bandaran untuk hantar air selori.

Lawatan ke atas PB hari kedua dan ketiga tidak menghadapi sebarang masalah. Kebetulan keempat-empat PB yang dilawati merupakan PB yang mempunyai rekod yang memuaskan dan tidak pernah menimbulkan masalah. Cuma aku tidak menyedari salah satu PB yang aku lawati merupakan kepunyaan En Wahid, S/U persatuan PB Terengganu. Dan aku amat kenal dengan En Wahid ni, malah beliau kerap pesan kat aku kalau balik Terengganu mesti call dia. Si Wahid ni pun tak perasan aku yang akan datang pusat dia, jadi bila je nampak aku dia terus berteriak..“Apa ni balik kampung tak telipon....“ Apahal pun PB dia ni mempunyai prospek yang amat baik untuk berkembang lebih jauh.

No comments: